gelukkig nieuwjaar!

januari 2, 2010

Ik las gisteren een stuk in Vrij Nederland over goede voornemens die wél lukken en keek net een uitzending op uitzendinggemist.nl over hetzelfde thema.  En besloot na lezen en kijken dat ik eigenlijk al een tijdje geleden begonnen ben met mijn goede voornemens.

Waar het in goede voornemens om lijkt te gaan is dat je doelen stelt die haalbaar zijn. Iets waar ik me in ben gaan oefenen toen ik een cursus tijdmanagement deed bij Kunstnaars&Co. Inmiddels werk ik samen met een vriendin aan doelen die we tweewekelijks bespreken, indien nodig bijstellen, verdiepen, verscherpen en víeren. Bijzonder prettig om op deze manier de dingen die belangrijk zijn actief te houden in mijn leven. Het is namelijk zo makkelijk om aan te modderen en van alles te doen wat zich ad hoc aandient en vervolgens weer een jaar verder te zijn zonder daar te zijn waar ik zou willen.

Ook niet onbelangrijk is dat het vieren niet alleen het vieren van de gehaalde doelen is, maar vooral ook de stappen naar die doelen toe.

Ik doe dus aan goede voornemens alleen ben ik er al mee begonnen.

Twee voornemens zijn; – activiteiten organiseren die ik leuk vind   – met mensen (zijn) die ik leuk vind

Dus iets meer dan een week geleden liet ik met wat fijne mensen Chinese ballonnen op.

2 Responses to “gelukkig nieuwjaar!”

  1. Impa Says:

    Dat klinkt goed. Niet alleen stappen nemen, maar ze ook vieren. Gelukkig nieuwjaar!

  2. Poelekie Says:

    Dat lijken mij twee zeer nuttige, concrete én haalbare doelen! Ik wens je een uitstekend 2010!🙂


Geef een reactie

