happiness is a warm gun

november 11, 2008

Muziekliefhebber.

Ik ben op zoek naar liedjes, nummers, songs, etc waarin gezongen wordt over pistolen, wapens, e.d.
Ik heb al een hele waslijst.

Om u een idee te geven hieronder wat voorbeelden en een lijstje;

the beatles – happiness is a warm gun

nancy sinatra – bang bang

morrissey – first of the gang to die

en;
system of a down – deardance
guns n roses –
ac/dc – big gun
Jimmy Hendrix – hey joe
aerosmith – janie’s got a gun
the beatles – revolver
the breeders – canonball
beirut – elephant gun
the clash – tommy gun
portishead – machine gun
pearl jam – glorified g
belle & sebastian – i fought in a war
pixies – there goes my gun
the kooks – eddie’s gun
m.i.a. – bucky done gun
m.i.a. – fire,fire
placebo – running up that hill

Maar(!)

ik zoek er meer.
en daar komt u om de hoek kijken

heeft u nog suggesties?
De commentbox staat tot uw beschikking

14 Responses to “happiness is a warm gun”

  1. Florian Says:

    Dat zijn er al aardig wat!

    Er is ook heel erg veel gangsta rap natuurlijk over pistolen, maar het mooiste rap-nummer over een vuurwapen is van NAS: “I gave you power” van “It was written”. Geheel uit het perspectief van een pistool.

  2. Ditte Says:

    Tori Amos heeft bijv. ook een cover gedaan van Happiness is a Warm Gun. Verder heeft ze zelf nog een nummer: Me and a Gun: http://www.youtube.com/watch?v=uKzCxi2yf5s

    Verder levert in google zoeken op “lyrics gun” ook al heel wat op, ik denk ik zet dat maar neer ipv al die nummers nu zelf te copy&pasten🙂

  3. Florian Says:

    Me and a gun is een intens nummer. Just me & Tori’s voice.

    en ik denk ineens aan snoop dogg: “ratatatat ratatatat and I neva hesitate to put a nigga on his back”

    http://nl.youtube.com/watch?v=qifRXTwFIFY

  4. susandeverzameling Says:

    @ Ditte; ik vind het juist fijner als er nummers te voorschijn komen die je moet kennen wil je weten dat er over pistolen e.d. gezongen wordt. Dus als je nog uit je persoonlijke favorieten een nummer hoort dat past, dan hoor ik het graag!
    Maar deze links zijn ook een heel goede hulp! thanx!

    @Florian; Thanx!

  5. eazy Says:

    Delia’s Gone: Johnny Cash

  6. Ditte Says:

    in dat kader:
    Pop the Glock van Uffie

    (Glock: http://nl.wikipedia.org/wiki/Glock)

    Verder schiet me nu even niets te binnen.. ik heb veel te veel muziek en een slecht geheugen😀

  7. Ditte Says:

    En na een beetje in mijn geheugen en playlist te graven:

    Rifle van Alela Diane

    Jeremy van Pearl Jam

    Bullet in the Head en Pistol Grip Pump van Rage Against the Machine

    The Partisan van 16 Horsepower en Noir Desir

    (gaat meer over de oorlog misschien, maar zoals ik de lyrics hoor is hun geweer is nog hun enige gezelschap in dit lied)

    en I Shot the Sheriff van Bob Marley natuurlijk

  8. carmen Says:

    “Hey Joe” is an American popular song from the 1960s that has become a rock standard, and as such has been performed in a multitude of musical styles. Diverse credits and claims have led to confusion as to its authorship and genesis. It tells the story of a man on the run after shooting his wife. The earliest known commercial recording, and the first hit version, is the late 1965 recording by the Los Angeles garage band, The Leaves, although currently the best-known version is the The Jimi Hendrix Experience’s 1966 recording, their debut single. The song title is sometimes given as “Hey Joe, Where You Gonna Go?” or similar variations. (wiki)

  9. carmen Says:

    oh, stond er al.
    nouja, alsjeblieft!🙂

  10. Antoniem Says:

    Het eerste dat in mij opkomt is Kate Bush – James and the cold gun. Er is ook een mooie live versie van.
    Iets anders is Nineteen van Paul Hardcastle. Het refrein waar Nineteen wordt gezongen als mitrialleurvuur.

  11. susandeverzameling Says:

    Dank, Allen! Natuurlijk hoor ik er graag nog meer. Nog tot aan 4 januari ben ik zoekende naar aanvulling op dit lijstje!
    Dus mocht u in de tussentijd nog het een of ander kwijt willen op dit gebied… wees welkom!

  12. Sjeiti Says:

    viola…
    Goldie Lookin’ chain – Guns don’t kill people, rappers do
    Ministry – Reload
    Bodycount – Bodycount
    ACDC – Fire your guns


Geef een reactie

