sleutels en treinen

augustus 24, 2008

Zeekomkommer schreef er al over. Over treinen, overstappen en sleutels.

De metafoor van de trein is nu geen metafoor.

Hij stapte vanavond op de trein.
En ik bleef achter, wachtte nog
naast de trein op het perron
denkend dat hij om zou kijken, me realiserend dat hij dat niet zou doen,

waarna ik vertrok. Vóór het fluitsignaal.

Nu ligt zijn sleutel hier op het aanrechtblad.
En pas nu ik die daar zie liggen dringt het tot me door…

We zitten niet meer samen in die trein

5 Responses to “sleutels en treinen”

  1. valerie Says:

    hm.. sterkte, geloof ik..

  2. Polle Says:

    Oef, dat klinkt verdrietig.

  3. missvanham Says:

    kan je hem niet bellen en zeggen dat hij even terug moet komen om zijn sleutels op te halen.

  4. esther Says:

    Dat klinkt niet fijn… sterkte.


Geef een reactie

