ergernis!

mei 13, 2008

Per ongeluk heb ik net voor het eerst een stukje Rita Verdonk meegepikt. Ze was vanavond bij Pauw en Witteman, en zit daar doorleuk te beweren dat we ons niet druk kunnen maken over orang oetans, want dan gaan de mensen waar die dieren leven zich misschien ook wel met ons bemoeien. En het ontzettend duidelijke en onderbouwde verhaal van degene die de orang oetans deze avond vertegenwoordigd, dat onderstreept waarom het juist zo nodig is, weerlegt ze met de woorden; ‘tja, als ik met iemand van de zeehonden opvang ga praten hoor ik precies hetzelfde verhaal…’

Wow! Het is lang geleden dat ik zo boos de tv heb uitgedrukt om te voorkomen dat ik nog meer uit haar mond kon horen komen! Respect voor die man die haar nog zo rustig en onderbouwd te woord kon staan, ik had dat denk ik niet voor elkaar gekregen.

6 Responses to “ergernis!”

  1. Christiaan Says:

    Mocht Rita nog eens aan de macht komen, dan richt ik prompt TOM (Trots Op Mezelf) op, en dan hou ik tussen mezelf en Nederland precies dezelfde verhoudingen aan als die, die Rita voor ogen heeft met… Indonesie, is het toch waar oerang oetangs zijn?

    U kunt zich nu alvast opgeven als aspirant-lid. Donaties zijn ook welkom.

  2. esther Says:

    Het is een vreselijk eng mens, met enge ogen en hele enge contacten- het schijnt dat de vastgoedmafia haar plannetjes sponsort. Van mij mag ze gaan rentenieren op een eiland ver weg.

  3. Mark Says:

    Rita is een goed voorbeeld van wat er nu precies verkeerd is met Nederland. Iedereen neemt zichzelf veel te serieus en hoort zichzelf erg graag ouwehoeren.

    In ander nieuws: Verder vind ik dat Rita verdonk de grafkanker mag krijgen.

    Zo, en dan nu maar lekker wachten op de eerste aanklacht.

  4. Poelekie Says:

    Zodra zij op tv verschijnt zap ik weg, ik vind alles aan haar werkelijk onverdraaglijk: hoofd, stem, manier van bewegen, onzin die ze uitkraamt, de grenzeloze zelfoverschatting, ALLES! *gaat nog wat aan haar boeddhistische “niet ergeren”-instelling werken*😉

  5. ben Says:

    hahaha!
    Toen wist ze vast niet dat haar beveiliging zou worden opgeschort. Kan je lachen als ze allemaal dieren-activisten achter zich aan krijgt. Verder niemand, enkel dieren activisten🙂

    Maar ik zou me er persoonlijk niet druk om maken… Mvr. v. D wisselt vaker van mening dan van kapsel.

    Straks gaat ze nog voorstellen dat we alle oerang-oetangs hierheen moeten halen en stemrecht geven.

    Scoren ze in ieder geval hoger dan de gemiddelde nederlander, als je Mr. d. Hond mag geloven, tenminste. :-p

  6. Mark Says:

    Nou ja, Ben, volgens Francis Fukuyama is het niet eens zo ver gezocht om na te denken ove de vraag of gorillas al dan niet stemrecht verdienen. Helemaal in het licht gezien dat de meeste gorillas een stuk intelligenter zijn als de gemiddelde mens.


Geef een reactie

