nog even en dan…

maart 30, 2008

maak ik ook een bed in mijn woonkamer!

Want laat het nou zo zijn dat ik woon aan de meest favoriete hangplek van luidruchtige hangjongeren die op zaterdag hebben gestapt en hebben gedronken en nog even samen willen zitten en blowen in de beschutting van drie muren en een afdak…

Mijn slaapkamer grenst aan hun hangplek!

Dus zoals al vele malen eerder werd ik ook vannacht weer uit mijn slaap gepraat. Heel langzaam draaien ze in hun enthousiasme voor elkaar hun volume omhoog en ik word wakker met een ongekende en naarmate ik wakkerder wordt groeiende frustratie.

Eerst wordt ik namelijk een beetje wakker. Een beetje is nog weer terug te draaien. Een beetje geeft nog de mogelijkheid om weer terug te zakken in die heerlijke slaap.

Een beetje meer maakt dat ik boos wordt. Mijn ademhaling gaat sneller en mijn lijf maakt zich wakkerder. Echter nog niet wakker genoeg om tot actie over te gaan; nu opstaan zou betekenen dat ik terwijl ik de jongeren maan weg te gaan door mijn benen zou zakken… geen goed idee dus.

Me dat realiserend hoop ik daarom altijd nog dat ze precies dan weg gaan. Dat het gesprek zal wegebben… Weer terug in slaap zinken zal moeilijker gaan, maar nog meer wakker is niet gewenst.

Maar nee.

Dit is het zoveelste weekend op rij dat ik te wakker besluit om op te staan. Ik werp een voorzichtige blik langs mijn gordijnen om te peilen watvoor vlees ik in de kuip heb en bepaal mijn strategie. Want doen waar ik op dat moment zin in heb, namelijk heel hard; ‘GA WEG!’ schreeuwen, kan me problemen opleveren.

Zoals de vorige keer, toen ik iemand toeriep door mijn slaapkamerraam dat hij enthousiast stond te worden voor mijn slaapkamerraam en of hij daar even mee op wilde houden en ik alles wat met kanker te maken heeft naar mijn kop geslingerd kreeg door zijn kameraad die toch al over de zeik was omdat zijn jas die hij voor de veiligheid in zijn fietstas had gestopt uit zijn fietstas was gejat… (*zucht*) Door mijn impuls om door het raam te schreeuwen lag ik vervolgens te wachten of er nog represailles zouden volgen… ook niet bevordelijk voor mijn nachtrust.

Dit keer sta ik op en doe de lamp in de gang aan. Het eerste teken voor buitenstaanders dat er zich meer bevindt op deze paar vierkante meters dan alleen zij. Om vervolgens de deur op te doen en te vragen of ze misschien ergens anders willen gaan hangen omdat hier mensen liggen te slapen…

Hoe diplomatiek; ik praat niet alleen voor mezelf en blijf kalm. En zij antwoordden met; ‘Ja, ze heeft gelijk, laten we gaan, hier liggen mensen te slapen…’, om vervolgens onmiddelijk gevolg te geven aan het voorstel.

Hoera!

En nu volgende week niet weer hier komen! Een ijdele hoop, het is namelijk de meest favoriete hangplek van heel veel verschillende groepen jongeren.

Ik wil een hek!

3 Responses to “nog even en dan…”

  1. falleri Says:

    Oh de hel, ik heb 8,5 jaar in een wijk en flat gewoond waar ik ook helemaal gek werd van geluids- en andere overlast (in vele, vele vormen en op alle mogelijke tijdstippen) en nu ik alweer een jaar in een burgerlijke wijk woon (waar ik trouwens nog steeds niet helemaal aan gewend ben) merk ik pas goed hoeveel stress me dat opleverde, en hoeveel rust ik nu heb.
    Ik had liever in of vlakbij de stad gewoond, maar nu weet ik wel dat ik nog meer eisen ga stellen aan hoe druk het er is, als ik weer ga verhuizen. Dan maar een iets minder hippe buurt, als ik maar kan slapen en rust kan hebben wanneer ik dat wil..!

  2. falleri Says:

    Was iets te snel met submit klikken, wat ik nog zeggen wilde😀 .. hoop voor je dat het ophoudt en dat je gewoon door kunt slapen in het vervolg. En anders, veel succes met het wegjagen. Misschien anders een suf bordje ‘denk aan de omwonenden’ ofzoiets? (hoewel dat volgens mij niet echt werkt, een persoon in levende lijve zien legt er duidelijk meer druk op)

  3. bart jansen Says:

    Susan ik kom wel een keer langs dan speel ik gewoon meneer de agent in burger en of ze pleite willen:)
    anders jiu jitsu ik ze wel weg.

    ja kan ook gewoon verhuizen:)

    gr bart


Geef een reactie

