van 31 naar 1

januari 1, 2008

We hebben besloten om niet thuis op de bank te blijven zitten, maar om weg te gaan; feestvieren bij anderen thuis. De tas wordt gepakt en beiden hebben we een schaal in de handen met eten. In een andere tas nog wat flessen wijn waaronder een alcoholvrije. Ik doe mijn jas aan. En dan hoor ik in mijn herinnering weer die wijze lessen;

“Geen synthetische jas aan!”
“Geen capuchon aan je jas!”
“Zakken dicht en geen vuurwerk in je zakken stoppen!”
“Tas dicht!”

En met deze stevig op het hard gedrukte adviezen ben ik heel even weer 13 en trek ik er met mijn broer op uit om de slof astronauten die ik heb gekocht eens flink van me af te gooien in de buurt.

5 Responses to “van 31 naar 1”

  1. Polle Says:

    Was jij zo’n stoer meisje toen je 13 was?

  2. susandeverzameling Says:

    @ Polle; eigenlijk viel dat wel mee, behalve dus met het rotjes afsteken. Ik vond het superinteressant dat mijn broer die dingen had, dus wilde ik ook. Mijn broer is 7 jaar ouder dus misschien is dat de reden waarom ik er niet als stoer tegenaan kijk; ik ging ten slotte met mijn grote broer mee🙂

  3. Easy Says:

    1 van die niet opgedronken flessen wijn is alcoholvrij?!
    Da’s lekker dan!

  4. susandeverzameling Says:

    is dat niet een beetje een late reactie mister easy?
    En bedoel je dan niet helemaal leeg, of nog helemaal onaangebroken?

  5. Eva Says:

    whaaa dit is echt ZO waar! we gingen altijd met een hele meidjes gang op pad, tot we het te koud vonden, en dan met zijn allen naar de moeder van desiree die altijd haar eigen oliebollen bakte…mmm. goede herinnering!


Geef een reactie

