gepest?

november 2, 2007

rode sokken

Omdat ik nog wat tijd over had liep ik de H&M in om nog wat rond te kijken. Langs de kinderafdeling liep ik naar het ondergoed en de sokken en panty’s. Om het hoekje bij de panty’s stonden vier meisjes van een jaar of zestien. Terwijl ik richting de bh’s liep nam een van de meisjes me op. Ze lachte. Ze bleef me nakijken en liep zelfs een paar stappen mijn kant op. Ze zag duidelijk iets wat de aandacht van de andere meisjes nodig had, want terwijl ik verder keek liep ze terug naar haar vriendinnen en begon fluisterend en giegelend iets te vertellen. Het feit dat ze soort van onopvallend naar me wees en het had over rode sokken en hen aanmoedigde om vooral ook even te kijken hoe ik er uit zag deed me vermoeden dat het niet positief was wat ze er van vond. Omdat ik haar gedrag inmiddels nogal asociaal vond keek ik haar aan. Verwachtend dat dit genoeg zou zijn om haar te laten ophouden met dit idiote gedrag. Maar dit was verspilde moeite. Terwijl ik me afwendde en besloot verder te kijken en hen links te laten liggen, probeerde het meisje nog steeds de aandacht van haar vriendinnen op me te vestigen. Met als gevolg dat ze langzaam mijn route door de winkel volgden om te zien wat er nu zo om te lachen was. Dus zo was ik opeens heel hard aan het zorgen dat er steeds een kledingrek tussen hen en mij zat. Onderwijl bezig met doen alsof ik niets in de gaten had van hun achtervolgingsactie.

Wat ik wel had moeten doen weet ik niet. Misschien had ik mezelf midden voor ze moeten zetten zodat ze goed konden kijken, maar what the hell! Dit is toch absurd?!? Ik voelde me een meisje van zestien dat gepest wordt omdat ze er ‘anders’ uitziet. En zo anders zag ik er niet eens uit! Heel bizar om te voelen dat vier meisjes dat voor elkaar kunnen krijgen…

Dit is echt de meest vergaande gebeurtenis die ik ooit heb meegemaakt om hoe ik er uit zie.

11 Responses to “gepest?”

  1. docflo Says:

    In Enschede? Misschien de zelfde meisjes, die Eva een keer gepest hebben van wegen haar sokken. Volgens mij hebben ze een sokken-fetisj.

    Mijn reactie was toen hun heel hard uit te lachen en dan zeiden ze ook niks meer.

  2. susandeverzameling Says:

    @ docflo; in Hengelo. Maar het zouden prima dezelfde meisjes kunnen zijn. Ik hoop het, anders lopen er nog meer van die rond.😉

  3. Waeske Says:

    Zie, daarom zijn zij huppelkutjes en jij niet.

  4. c. Says:

    Omdraaien en keihard schreeuwen: go fuck yourself.
    (zei ik dat?)

  5. swan Says:

    O wat vreselijk… ik weet precies hoe je je voelt! Ik zou exact hetzelfde hebben. As a matter of fact is deze situatie me ook een paar keer overkomen. Maar toen was ik echt 14 of 15. Ik voelde me vreselijk.

    Ik denk inderdaad dat je naar hen toe had moeten gaan. De ‘aanval’ is de beste verdediging. Met een opmerking als: ‘Ik zie dat je nogal geinteresseerd in mijn kleding bent. Ik kom wel even dichtbij staan, dan kun je het goed zien en hoef je niet zo stiekem te doen.’ Vervolgens kijk je ze aan en zeg je: ‘Klaar?’ En ga je weg.

    ARRRRRRRRRRRRRRGH Ik zou ze plaatsvervangend op hun bek willen slaan!

  6. zwartwit Says:

    De leukste tactiek lijkt mij net doen alsof je denkt dat het positieve aandacht is: trots erop aflopen, met een glunderend gezicht zeggen ‘mooie sokken hè! ik ben er ook zooo blij mee!’ en dan heel vrolijk vertellen waar je die sokken hebt gekocht oid. En dan stralend weglopen. Dan denken ze echt dat je gek bent, maar kun je je in ieder geval nog bescheuren om de verbouwereerde gezichten.

  7. " de BUURTKRANT " Says:

    Beste mevrouw. Aan uw schrijfwijze te zien en het fijt dat u op zoek was naar een B.H,denk ik te mogen aannemen dat u een geen kind meer bent. Nu ben ik toch benieuwd of die schoenen op de foto werkelijk van u zijn. Als dat zo is, kan ik mij indenken dat die meisjes om u moesten gniffelen.

  8. eazy Says:

    Typisch groepgedrag van pubertjes van een jaar of 13 à 14. Rode sokken is niet iets om je voor te schamen😉 check:
    http://www.ad.nl/sport/article1783668.ece

  9. esther Says:

    Ik had ze ook genegeerd. Ze zijn geen flinter aandacht van je waard, positief of negatief. Laat in hun sop gaarkoken, hoor, die middelmatige meisjes, met hun middelmatige smaak en angst om op te vallen. Kuddedieren, volstrekt inwisselbaar- jij niet!

  10. Moon Says:

    Eens liep ik over het stationsplein in Amsterdam met een verende tred, want was die dag goed geluimd. Een volwassen man, die mij had zien lopen, draaide zich nog eens om en riep, je moet niet denken dat je mooi bent! En voegde daar (lekker puh) nog eens aan toe; Met je dikke kont!
    Bepaalde ongelukkige en jalourse mensen kunnen er blijkbaar zelfs niet tegen als ze onbekende mensen tegenkomen die gelukkig zijn!

  11. Sneakerfan Says:

    Je moest hen gewoon een klap verkopen! En dat gewoon weggaan. 🙂


Geef een reactie

