Standing in the way of control?

augustus 26, 2007

Dat ‘The Gossip’ de lading van de afgelopen tijd goed zou dekken dat had voornamelijk te maken met het feit dat een buurvrouw mij wist te vertellen dat er een brief in haar brievenbus was beland waarin men opriep een handtekening te plaatsen als men het ermee eens was dat  ***** * (lees; mijn adres) overlast veroorzaakte met de spullen die in de tuin staan.

Mijn mond viel open. Mijn hoofd maakte kortsluiting.

Na een aantal telefoontjes razen en evenzoveel soort-van-objectieve meningen kon ik dit reduceren tot; “Die mensen hebben werkelijk niets beters te doen met hun tijd”, en “Wat een onvolwassen manier van doen; niet eens eerst even persoonlijk langskomen om het er eens over te hebben, nee, meteen een handtekeningenactie. Tssss!”

Inmiddels is het zelfs zover dat ik het idee heb dat het slechts die ene buurvrouw is die iets afweet van het hele verhaal, want niemand anders heeft zo’n brief gehad. Maar goed, we zullen het nooit weten want voor een aantal ondervraagden zou ik mijn hand niet in het vuur durven steken dat ze me de waarheid vertelden.

Tot zover ‘The Gossip’ dus

8 Responses to “Standing in the way of control?”

  1. docflo Says:

    Bah, wat stom. Blijkbaar zijn de mensen, die last van je dingen hebben bang voor een persoonlijke confrontatie. Nee, maar zelfs dan kan je een briefje aan de deur hangen of zo. Stom.

  2. Christiaan Says:

    Euh? Ik vond dat het hofje er wat menselijker uit ging zien met je windscherminstallatie. En wat minder als een hangplek voor ‘s-ochtends-bij-de-supermarkt-twee-blikjes-van-het-goedkooptste-bier-kopende-mannen.

  3. esther Says:

    wat een ontzettend kinderachtige manier van doen van die buren. lekker negeren dat soort gedrag. Als ze iets willen komen ze maar netjes aan je deur.

  4. susandeverzameling Says:

    @ zezunja; tja, ik wacht het af. Ik heb de boel wel wat gereorganiseerd. En nu moeten ze maar zien of ze aanmerkingen hebben. Ik hoor het wel.
    Het grappige van deze gossip is wel dat via via het hele verhaal vanzelf weer bij de desbetreffende vrouw terecht komt, dus ik ga er niet zoveel meer mee doen. Misschien spreek ik haar ooit nog eens en vraag haar er dan naar, maar voor nu vind ik het veel belangrijker dat ik me fijn voel waar ik woon, dus ik laat me niet kisten!

  5. zwartwit Says:

    Jammer, en nog meer jammer is dat ze overal zitten, dat soort mensen.. Gewoon lekker negeren dus inderdaad.


Geef een reactie

