De politie, het gevaar en ik

juli 12, 2007

Eerder (twee en een half jaar geleden) werd er op minder dan vijf meter van mij geschoten.

Een paar maanden geleden werd er iemand doodgeschoten en werd mijn huis onderdeel van het gebied voor sporenonderzoek.

Nu werd er een man gearresteerd op de hoek bij mijn huis.

Het gekke is dat ik voor mijn gevoel best kan handelen dat er een zwerver op mijn buitenbank ligt te slapen, dat er junks aan het gebruiken zijn bij mijn voordeur, dat er dealers achter in de gang hun ding doen. Ik durf ze er zelfs op aan te spreken. Maar confronteer me met meer dan twee politieagenten en ik ga op tilt. Ik raak in paniek, raak het contact met mezelf kwijt en kan ook nauwelijks contact maken met andere mensen. Duld ze zelfs niet in mijn buurt.

Meer dan twee agenten staat voor mij gelijk aan; ‘ER IS GEVAAR! jE MOET HIER NIET ZIJN!’. Het is als brandlucht.

Dus hoe het gaat…? Het gaat wel beter dan eerdere keren dat ik geconfronteerd werd met grotere politiemassa’s. Ik ben gespannen, op mijn hoede, boos, maar heb niet het gevoel dat ik dit keer het contact met mezelf helemaal kwijt ben. En dat is winst. En een schrale troost. Want het liefst zou ik schrijven dat het goed gaat en dat dit alles gewoon niet gebeurd was.

4 Responses to “De politie, het gevaar en ik”

  1. C. Says:

    Er zal een dag komen, vast, dat je opmerkt dat je er geen last meer van hebt. Tot die tijd vind ik het fijn dat je het deelt. Delen helpt.

  2. Swan Says:

    Een schrale troost, maar het is een troost!! En goed dat je het opschrijft!!! Take care!

  3. esther Says:

    Dat klinkt als post-traumatische stress, Susan en dat is verre van fijn. Misschien zou je er iets van professionele hulp bij moeten zoeken, om er echt goed vanaf te komen. Ik wens je alle sterkte!

  4. susandeverzameling Says:

    @ Esther; Dank je wel.
    Na het vorige incident met het sporenonderzoek zei mijn haptonoom dit ook. Zij raadde mij toen EMDR aan, maar omdat ik al anderhalf jaar andere therapie doe heb ik in overleg besloten de EMDR er niet naast te doen.
    En inderdaad het is verre van fijn.


Geef een reactie

