de schone slaper? (2)

juli 6, 2007

Om het zeker te weten besloot ik eergisteren alle lekkere kussens van de bank af te halen, en er voor het slapen gaan dingen op te zetten, zoals de tafel en een mat. Eens zien wat er zou gebeuren…

De volgende ochtend werd mijn vermoeden bevestigd; de tafel en mat waren netjes naast de bank gezet. Dus toch een schone slaper. De vogel was natuurlijk wel al gevlogen, dus ik besloot gisteren eens wat telefoontjes te plegen.

Eerst naar mijn oude werkgever; de dak-en thuislozen opvang, misschien hadden zij nog ideeën. Zij verwezen me door naar de bemoeizorg die me lieten weten niets te kunnen doen want zij werken niet tussen 01.00 en 07.30, dus adviseerden ze mijom de wijkagent in te schakelen. Als er dan ingegrepen zou worden en zorg was nodig, dan zou de politie de betreffende persoon wel bij hen aanmelden.

Aldus belde ik de wijkagente die mij beloofde het aan de nachtpatrouille door te geven. En, als hij er eens zou liggen als ik er was, dat ik dan natuurlijk ook meteen moest bellen.

Voor de nacht zette ik wederom de tafel en de mat op de bank en vertrok naar Niels om daar de nacht door te brengen.

Toen ik vanochtend terug kwam zag ik vanaf de zijkant al wel dat de tafel weer van de bank af was, maar toen ik via het woonkamerraam een blik wierp lag de schone slaper dus nog prinsheerlijk te slapen.

Ik heb mij zachtjes uit de voeten gemaakt en belde in mijn slaapkamer de politie. Nadat ik ook mijn huidige werkgever gebeld had dat ik iets later zou komen, was de vogel wederom gevlogen, maar dit keer zag ik hem nog wegwankelen. Ik heb mijn sleutels en telefoon gepakt en ben hem op afstand gevolgd om een goed beeld van de slaper te hebben en ben vervolgens weer terug gelopen naar huis om op de politie te wachten.

Het enige advies dat ik van hen kreeg was de bank weg halen. Helemaal begrijpelijk, want dan geef ik de slaper geen mogelijkheid meer, maar ook heel erg stom, het is tenslotte mijn tuin en mijn bank en ik wil er ook op kunnen zitten als ik ’s ochtends in de zon wil ontbijten. En dan wil ik niet eerst dat hele geval weer op moeten bouwen!

Nou ja, er zit niets anders op. Wie weet zoekt hij een nieuw plekje en kan ik over een tijdje weer gewoon de bank laten staan…

no sleeping here

6 Responses to “de schone slaper? (2)”

  1. mei Says:

    Wordt ik toch erg nieuwschierig naar het hoe en waarom!Heb je overwogen om een briefje neer te leggen?

  2. C. Says:

    poehee. wat zal ie op zijn neus kijken wel.

    maar, zo, wel jammer van je bank! misschien kun je een waakdier nemen; een gans bijv.?

  3. eazy Says:

    Nou maar hopen dat ie begrijpt wat er staat😉

  4. susandeverzameling Says:

    @ mei;
    ik heb erg nagedacht over hoe ik het moest oplossen. Met vragen als; “het is toch erg sneu dat iemand hier slaapt, er moet toch iets voor hem gedaan worden” tot “Maar het is toch verdorie mijn bank, moet ik nu voor hem gaan zorgen?!?” Uiteindelijk heb ik besloten het advies van de politie maar op te volgen. Ik kan en wil namelijk niet voor iedereen zorgen die hier aan komt lopen.

  5. mei Says:

    Kan ik me wel voorstellen, wordt toch wel een beetje persoonlijk, zo onder je raam. Leek me gewoon wel een leuk idee dat iemand misschien op die manier wel probeerde onderdeel uit te maken van een van je werken?

  6. C. Says:

    er zijn grenzen


Geef een reactie

