Vervelend goed nieuws

juni 14, 2007

En zo ging vanochtend de telefoon. De assistente van de dierenarts aan de lijn.

Ze hadden nog even verder gezocht en ook het asiel gebeld, en daar bleek de aanloopaanwinst toch geregistreerd te staan. Ze gaf me een 06-nummer om contact te leggen met de mensen en het verder onderling met hen te regelen.

Teleurgesteld belde ik het nummer, om er vervolgens achter te komen dat het nummer afgesloten is. Vreemd. Ik besloot te gaan zoeken op het internet of ik bij naam en nummer misschien een adres zou kunnen vinden, of een vast telefoonnummer, maar wat ik ook probeerde, geen resultaten.

Dus belde ik de assisitente van de dierenarts maar weer om te vragen of zij me verder kon helpen. Zij zegde me toe dat ze voor mij zou gaan zoeken en me terug zou bellen als ze meer wist, wat ze na een half uur ook deed. Nog steeds had ze geen telefoonnummer, maar wel een adres. Dus ben ik net op de fiets gestapt en naar het adres gefietst om te zien of de mensen er nog woonden, en zo ja; ze te laten weten dat hun kat bij mij is.

Bij het huis aangekomen klopte het naambordje bij de naam die ik had opgekregen. In de vensterbank stond een ‘Hier-waak-ik-bordje’ met daarop zo’n klein harig hondje en voor het huis stond een fiets. Er was dus iemand thuis.

Nadat ik aanbelde blafte het kleine hondje schel en niet veel later deed een iele man van rond de vijftig de deur open. Op zijn gezicht randjes opgedroogd scheerschuim. De geur die me uit het huis tegemoet kwam was duidelijk een kattengeur.

“Dag meneer, ik heb uw kat gevonden!” De man keek me eens aan, dacht na, en zei;”De zwart-witte?” “Nee, een rode kater”, zei ik. De man keek bedenkelijk en begon vervolgens de naam van de kat te raden. Ik vertelde hem dat ik natuurlijk niet wist hoe de kat heette, waarna de man het opgaf (ik weet nu dus nog steeds niet hoe de kat heet, maar hij liet ook iets vallen als ‘duiveltje’). Ik vertelde de man waar ik hem gevonden had en wat ik inmiddels allemaal had gedaan om te zorgen dat het de kat weer wat beter ging. De man reageerde daar nauwelijks op. Hij begon wel te vertellen dat ze hun andere kat kwijt waren geraakt nadat die in een boom was geklommen en er niet meer uit te krijgen was. Nadat ik hem vroeg wat nu te doen, zei hij dat zijn auto kapot was en dat zijn vriendin pas na vijven thuis kwam, dus dat zij hem dan zou komen ophalen.

Nadat ik mijn adres op een papier had geschreven vertelde de man nog dat de kat al een paar maanden weg was, dat hij dacht dat een andere kat hem verjaagd had en zei hij dat zijn vriendin vanavond wel zou bellen als ze langs kwam.
Ik ben vervolgens met gemengde gevoelens naar huis terug gefietst. Want na deze anderhalve week ben ik toch al gehecht aan hem geraakt. Hij is goed gezelschap en erg aanhankelijk. En ik merk dat ik erg ontspan met zo’n beestje in huis. Ik hoop dat deze mensen goed voor hem zullen zorgen, maar heb er toch mijn vraagtekens bij. Ik moet maar van het beste uit gaan.

Na thuiskomst belde ik de inmiddels zo vertrouwd klinkende dierenartsassistente om haar te laten weten hoe het gegaan was. Toen ik er de vorige keer was met de kater, vertelde ze me dat wanneer ik echt een kat zou willen en deze gechipt bleek, er ook nog een kater bij hen in de praktijk zat te wachten op een baas. Nadat ze nu aan de telefoon mijn verhaal aanhoorde, herhaalde ze dit nog maar eens. Ik zal er over denken. Maar dat is toch echt een ander soort beslissing dan een kat die aan komt lopen en waarbij het lijkt alsof hij jou uit kiest…

aanloopaanwinst zonder naam maar inmiddels met baas

3 Responses to “Vervelend goed nieuws”

  1. eazy Says:

    Lekker zelf houen, die katten lopen niet voor niets daar weg.

  2. C. Says:

    dat is precies wat ik ook dacht, lieve s.


  3. […] gebleven. Ik heb een blog waar ik de aankomst van Gijs heb beschreven. Die kun je lezen, HIER, HIER en […]


Geef een reactie

