En we noemen hem…

juni 14, 2007

Sinds vanavond half zes ben ik de trotse eigenaar van Gijs!

Zij noemden hem eigenlijk Kruimel, maar dat vind ik meer een hamsternaam dan een kattennaam. En ik, ik dacht de hele tijd; er moet een ‘i’ in de naam. Vraag me niet waarom, maar het moest.

Vanavond heb ik hem eens lang aan zitten kijken terwijl ik me bedacht dat hij dus nu echt van mij is, en toen was er ‘Gijs’. En dat past.

Gijs is ondeugend, bij vlagen nog erg argwanend, aanhankelijk, kijkt eigenwijs uit zijn ogen, en is prima in staat om de koelkast open te krijgen. Daar moet ik dus nog even wat op verzinnen…

18 Responses to “En we noemen hem…”

  1. Waeske Says:

    Is Gijs tevreden over de kleuren van zijn bak?

  2. susandeverzameling Says:

    Hij heeft nog geen idee. Morgen begin ik met de bak. Hij is geen bak gewent, dus is het zaak er bij te blijven…

  3. docflo Says:

    is gijs nu de rooie of de andere?
    en voor de koelkast heb je speciale dingetjes… hebben vrienden van mij met katten ook. koelkastslot.

  4. susandeverzameling Says:

    Gijs is de rooie!
    Hij mag blijven!

    lalalalaaaa

  5. falleri Says:

    Haha, leuk!!! En de naam is geweldig!! Precies zo’n stoere naam.
    Wij hebben dat ook ooit gehad, Spip maakte ons tafelmodel koelkastje altijd open. In het begin om de ham eruit te snoepen, later uit gewoonte. Dan kwam je de keuken in, stond de koelkast op volle toeren te draaien en zat alles er nog gewoon in.. We hebben toen een kinderslotje gekocht, werkte prima.

    Ik wens je veel geluk met je kattebeest. Met Gijs, sorry. Ik geniet altijd erg van mijn katten, alleen al om te zien hoe ze liggen te slapen is rustgevend.

  6. C. Says:

    gijs is lief

  7. Polle Says:

    Hé wat leuk voor je! Gefeliciteerd met Gijs. Ik vind het een prachtnaam voor een kat die de koelkast kan openmaken.

  8. Annemieke Says:

    de kosmos is je gunstig gezind!
    veel plezier met je kater, weet je al of het een je weet wel kater is?

  9. susandeverzameling Says:

    Ja, het is een jeweetwelkater 🙂 (gelukkig, maar laat hem dat maar niet horen…)

  10. esther Says:

    Gefeliciteerd, wat leuk dat de rooie mag blijven!

  11. prutsmuts Says:

    prima naam voor ’n rooie! vroeger woonden prins karel en koning gijs bij me, beiden zo rood als wat.

  12. Lilimoen Says:

    Ik vind het echt super met een kat (Spike heet de onze) in huis. Heerlijk! Wij hebben bewust geen tv in huis, maar ik kan je verzekeren dat hij een tv op zich is. Geniet van Gijs!

  13. karin Says:

    Leuke naam. (Ik hou niet zo van katten.) 🙂

  14. Zezunja Says:

    Ik had nog helemaal niet verteld hoeveel plezier ik je wens. Katten zijn , pfoei, hoe zich ik dit zonder pathetisch te worden… katten zijn alles wat een mens zich wensen kan. Oei! Mislukt. Toch pathetisch…

  15. karnayna Says:

    Gefeliciteerd met Gijs!
    top dat je zo voor dit beestje opkomt,leuke weblog!

  16. geerthuysman Says:

    proficiat aan de jonge moeder

  17. 1 « Susan Says:

    […] zijn we officieel een jaar samen! ^_^ Posted by susandeverzameling Filed in constateringen, dagelijke leven, de […]


  18. […] Waar komt hij vandaan? Gijs is aan komen lopen en uiteindelijk gebleven. Ik heb een blog waar ik de aankomst van Gijs heb beschreven. Die kun je lezen, HIER, HIER en HIER. […]


Geef een reactie

