Ontlurkingsweek – 14 t/m 20 mei 2007

mei 14, 2007

Zezunja en Maanzand introduceren de ontlurkingsweek, ik doe mee, u ook?

lurking2.jpg

Dit is een oproep aan alle zwijgzame lezers.
Dus eigenlijk is dit een oproep aan alle onbekenden, aan mijn ouders, mijn ooms en tantes, oud-studenten, verre kennissen, nichten en neven, toekomstige werkgevers en ex-collega’s. Aan alle toevallige passanten en stille aanbidders, aan de verlegenen en de digibeten, aan iedereen die reageren maar stom vindt, aan iedereen die niet durft, iedereen die niks te zeggen heeft en iedereen die mij leest.

Maak u bekend. Vertel mij voor één keer dat u meeleest. Klik op het woordje ‘reacties’ onderaan dit stukje en zeg het:
‘Ik lees mee’. Liefst met (schuil-)naam. Eventueel voorzien van hobby’s en andere geheimen.

Vandaag gaat namelijk de officiële Ontlurkingsweek van start. Op initiatief van Zezunja en Yuri Maanzand staat deze week in het teken van het uit de schulp lokken van stille meelezers, de zogenaamde lurkers. Voor meer uitleg over lurken, zie hier het stukje in Wikipedia over lurkers.

Weet u niet of u een lurker bent? Welnu, dat is gemakkelijk na te gaan. Leest u mijn weblog of andere weblogs zonder u ooit te mengen in de reacties? Vindt u reageren stom? Weet u niet eens hoe dat moet, reageren?
Grote kans dat u een lurker bent.

In dat geval: doe mee! Licht een tipje van de sluier op! Aaaaaaah?
Mijn dank is groot.

Aan andere webloggers: neem dit initiatief over. Doe mee aan de ontlurkingsweek. Jat de door Yuri vervaardigde banner, zet ‘m op uw website en roep uw lezers op tot zelfontmaskering. Give them hell!

(bovenstaande tekst is geschreven door Zezunja)

21 Responses to “Ontlurkingsweek – 14 t/m 20 mei 2007”

  1. karin Says:

    Ja, ik lurk hier af en toe. 🙂

  2. Zezunja Says:

    Ik lurk heel erg bij jou.

  3. susandeverzameling Says:

    ^-^ Wat leuk!

  4. esther Says:

    Ik reageer eigenlijk elke keer dat ik lees. geloof ik. Soms lurk ik misschien wel, maar dan kom ik terug om te reageren.
    En ik vind het zo mooi wat je de laatste tijd schrijft! eerlijk en ontroerend.

  5. mei Says:

    Ja Suus,
    Ik lees erg graag met je mee en vind het heerlijk om nu weer wat vaker iets van je te kunnen lezen. Reageren blijft dan toch uitsluitend op verzoek!

  6. Christiaan Says:

    Ik heb gelurkt.

  7. Ania Says:

    Ik ben hier vanaf vandaag aan het lurken. 🙂

  8. Poelekie Says:

    Nu ik gereageerd heb, ben ik toch lurker-af? 😉 Ik ben hier vorige week via via terecht gekomen en als je het niet erg vindt dan kom ik vaker terug!

  9. Woefdram Says:

    Oke, ik geef het ook toe:
    Van tijd tot tijd lurk ik je nieuwe berichten even na. Leuk om te lezen. En vooral de foto’s vind ik altijd leuk om te lurken. 🙂

  10. Christiaan Says:

    Waar ging jij vandaag zo haastig met je kopje koffie heen?

  11. susandeverzameling Says:

    Wat leuk dat jullie hier allemaal lurken! En wat goed dat jullie dat durven zeggen. Jullie zijn nu inderdaad lurker-af, maar als je het prettiger vind in de beslotenheid van het niet-reageren, dan is dat uiteraard prima.
    Welkom! Ik ben blij met jullie!

  12. susandeverzameling Says:

    @ christiaan; daarover morgen meer 🙂

  13. Christiaan Says:

    ‘Lurken’ in deze betekenis staat ook al gewoon in van Dale. Als de eerste betekenis.

    De tweede is “hoorbaar zuigen”.


  14. […] muisgrijs desalniettemin lilimoen in balans reverie karin met k webble susan bloxx het grote verlangen mar. wahmama sandrissimo gin atak poppodium wolvin menck […]

  15. Suus Says:

    Ik kom ff bij mijn naamgenoot lurken… 😉

  16. Annemieke Says:

    Voor het eerst hier. Rss aangezet, ik lees je fijn. Via blog Chris hier aangekomen.

  17. Annemieke Says:

    ik zie hier toch echt nog iemand met mijn naam, maar ik ben het die af en toe lurkt (kende het woord niet) en vandaag besloot om maar eens te reageren in plaats van te bellen…..
    A.

  18. Christiaan Says:

    Ik ben nog wel benieuwd naar het kopje koffie…


Geef een reactie

