If you can’t beat them…

maart 4, 2007

“Goh wat een dikke agent”, zei mijn tafelgenote vanochtend om half elf aan de ontbijttafel. Ik keek om. “Of is het een kogelwerend vest?”…

Het was een kogelwerend vest.

Ik werd er nerveus van. En toen er niet veel later plotseling twee agenten een speurhond door de tuintjes liet spitten was er geen houden meer aan. Ik was weer twee jaar terug in de tijd.

En nu, nu ben ik vooral boos. Omdat het iets is wat oncontroleerbaar lijkt en omdat ik er zo van van slag raak.

7 Responses to “If you can’t beat them…”

  1. Kamille Says:

    Snap het. Machteloosheid (onveiligheid)
    en boosheid gaan al snel samen. Het zou
    fijn zijn om zelf ook een soort kogelvrij
    vest te dragen he. Ik heb in de ‘Bijlmer’
    ook wel eens ’s nachts een clubje speur-
    ders mogen aantreffen onder mijn woning.
    Het is dik schrikken. Ik zend je mijn
    armen en een pot thee. Weet dat de zee
    vanmiddag zacht was. Dat dus ook…

  2. Susan Says:

    @Kamille; een kogelvrij vest is niet wat ik zou willen, souvereiniteit van mijn thuis wél. Het is bedreigend als plotseling de plek waar je huis staat onderdeel wordt van een onveilige daad. Ik ben uiteindelijk de stad in gegaan, gewoon om te zien dat de wereld door gaat, de zon schijnt en mensen zonder zichtbare angst hun ding doen. Iets wat ik thuis even niet kon, precies daar waar je dat het meest wel zou willen.

  3. Minke Says:

    Ik kreeg vanochtend op mijn werk te horen dat de overbuurvouw in de nacht van zaterdag op zondag is doodgeschoten……. Dan komt het wel erg dicht bij en je begint je wel af te vragen wat mensen bezielt, als ze zichzelf om wat voor reden, niet zijn.
    Ik heb zoiets als dat van jou niet zelf meegemaakt, maar ik begrijp wel hoe je je voelt als je politie met kogelwerende vesten ziet lopen. Helaas is het soms noodzaak voor het werk wat ze doen.

  4. Lilimoen Says:

    Jeetje zeg,… Ja, ik sta er elke dag van versteld wat mensen zichzelf en anderen aandoen. Dat je het dan van zo dichtbij meemaakt is best wel akelig denk ik. Ik was al zo ondersteboven van agenten met hele grote geweren op de luchthaven in Egypte. Ze stonden gewoon op wacht. En deze week hoorden we hier in de buurt ook geweerschoten,… akelig is dat.

  5. falleri Says:

    Het is echt naar als iets je thuisomgeving onveilig maakt. Ik hoop voor je dat je het gauw weer achter je kan laten en dat de politie niet meer in jouw buurt hoeft te zijn.. Sterkte.


Geef een reactie

