de plotselinge aanwezigheid van een andere lezer

februari 17, 2007

In ergerlijkheid vergelijkbaar met een microfoon die in beeld hangt bij een film;

de plotselinge meelezer

In één ruk ben ik uit het verhaal. Mijn gedachten dwalen af naar het hoe en waarom van deze aantekening, wat onbegrijpelijk blijft. Ik probeer me te herstellen van deze onbelangrijke en ongewenste gedachtensprong, lees verder en sla de bladzijde om, om vervolgens abrupt en dit keer ook volledig onherstelbaar mijn concentratie voor dit verhaal kwijt te zijn.

In volgorde van opkomst:

de plotselinge meelezer de plotselinge meelezer de plotselinge meelezer de plotselinge meelezer de plotselinge meelezer

Ik lees: “ik omhels je met duizend armen”- Ronald Giphart

2 Responses to “de plotselinge aanwezigheid van een andere lezer”

  1. falleri Says:

    Biebboek blijkbaar? Of tweedehands gekocht, of geleend?
    Wat irritant, zou voor mij ook niet werken. Zeker iemand die het moest lezen voor z’n lijst.. ofzoiets.

  2. Susan Says:

    @falleri: het is inderdaad een biebboek, en het is eigenlijk best raar, want de aantekeningen zijn heel specifiek en ook maar op twee, achtereenvolgende, bladzijden… Alsof ze dit stuk hebben uitgekozen voor een dialoogsituatie bij toneelles o.i.d. Je ziet, ik heb er al te veel over nagedacht…


Geef een reactie

