quote #12

augustus 27, 2006

“Als je ziek bent is het moeilijk om je voor te stellen dat je ooit weer niet-ziek zult zijn. Ik voel me misselijk, minder misselijk dan eerst, maar dusdanig misselijk dat mijn bewustzijn zich nog steeds in mijn maag lijkt te huizen, in mijn darmen, in mijn sluitspier. Ik wéét dat er een tijd komt dat ik niet meer misselijk zal zijn, laat ik daarom deze misselijkheid koesteren.”

uit: “Troost” door Ronald Giphart

 

Ziek in Amsterdam.
Ook leuk.
Ik besluit te doen wat ik thuis ook zou doen; met een boek op de bank. Uit de boekenkast vis ik een boek waarvan ik veel goeds heb gehoord; Troost.
En ik beland meteen op de eerste bladzijde al bij een man die naakt op de wc zittend het gevoel heeft dat zijn “buik zich opmaakt om een tweefrontenoorlog” met hem te voeren.

Troost, dat is het.

3 Responses to “quote #12”

  1. lieve_vrouw Says:

    Toevallige ‘striking’ beeldspraak: “….vis ik een boek…”, toch?

  2. Susan Says:

    Ik geloof niet dat ik je gedachtengang helemaal volg…


Geef een reactie

