Halina;

augustus 20, 2006

Actrice Halina Reijn (1975) werd tijdens haar opleiding aan de Toneelacademie Maastricht ontdekt door regisseur Theu Boermans. Zij debuteerde bij zijn theatergezelschap De Trust (later: De Theatercompagnie) als Ophelia in Hamlet en speelde de hoofdrol in Lulu. Sinds 2003 is zij verbonden aan Toneelgroep Amsterdam. Daar speelde zij onder andere Katharina in Het temmen van de feeks. Haar rol in Rouw siert Electra leverde haar in 2004 een nominatie op voor de Theo d’Or. Halina Reijn is regelmatig te zien in speelfilms, zoals Zus & Zo, Grimm, Ik omhels je met duizend armen en dit najaar in Zwartboek van Paul Verhoeven. Vorig jaar verscheen haar romandebuut Prinsesje Nooitgenoeg. Op dit moment vertolkt Halina Reijn de rol van Hedda Gabler in het gelijknamige toneelstuk van Henrik Ibsen.

Zomergasten
Nederland 3, 20.35-23.35 uur

2 Responses to “Halina;”

  1. Polle Says:

    Ik verheug me er op! Ze lijkt me een interessante vrouw die ook iets te melden heeft. Ben benieuwd of dat echt zo is. Ik ga dus kijken. Je vorige log over haar boek heeft me ook nieuwsgierig gemaakt.

  2. lieve_vrouw Says:

    jammer dat ik geen tv kan kijken.
    hoe was het?

    ik was een keer naar de amsterdamse schouwburg en toen was zij er ook, als publiek. en toen zaten we ook nog eens allebei bij de nabespreking met de regisseur. ik vond haar fascinerend. (eerlijk is eerlijk).


Geef een reactie

