Je t’aime…

augustus 1, 2006

Om iets over twaalf kwam ik bij de hostel aan. Ik meldde me… ‘Bonjour’… en checkte in. Ik kon nog niet naar mijn kamer, pas na drie uur, dus ik dumpte mijn bagage in de bagagekamer en besloot op verkenningstocht te gaan.

Hmm, links..rechts.. Rechts! Een paar minuten later stond ik aan de Seine. Om me heen kijkend ontwaarde ik prachtige gebouwen waarvan ik nog niet wist hoe ze heetten… willekeurig sloeg ik aan het wandelen; over de brug, links, de trap af, over de kade, trap op, rechts, oversteken, rechtdoor, oversteken *hey wat een mooi gebouw; zien*, rechts, het park in… Et voila; de Notre Dame.

Langzaam begon ik om het bouwwerk heen te lopen, af en toe op voetgangersniveau kijkend of ik tegen niemand aan zou lopen… Desondanks liep ik tegen iemand op; de ontmoeting met M was een feit.

Na tien meter lopen waren we al diep in gesprek over kunst, af en toe stil staand om een punt kracht bij te zetten…
links
rechts
oversteken
de trap af;
een of ander onbeduidend soort V&D-achtig gebouw in
koffie
verder…
Centre Pompidou, hem wijzend op een boek van Sophie Calle in de boekwinkel aldaar, waar ik hem mee achterliet, verdwalend tussen zoveel Franse boeken…

Verlieten het museum om verder te gaan.
Mijn hand willen vasthouden
en ik
mijn tas.
In gesprek over afstand, nabijheid en cultuurverschillen.

“Our meeting is the same as Sartre who met Simone de Bouvoir” ….

“When i come home i’ll write about this”
– “Send it to me, i wonder what you’ll write…”
“Okay, than we will make it a book, in a vew years…”

“You can look at me more if you want…?!”

“You have beautiful eyes! I would like to have your eyes, imagine; me with your blue eyes, and you with brown…”

Na uitwisseling van nummers om misschien later die avond iets te gaan doen
een ontweken zoenpoging, belandend in mijn nek, excuses, een zoen op mijn hand en misschien zien we elkaar nog…

 

Na een uur slapen besloot ik mijn ontdekkingstocht verder alleen voort te zetten.

 

Palais de Tokyo, de Eiffeltoren (klik)(die ik indrukwekkender vond dan ik had verwacht), de Arc de Triomphe, Place de la Concorde, Place des Vosges, Sacré-Coeur, Jardin des Tuileres, Louvre, Marais, Montparnasse, Avenue des Champs-Élysées, Cimetière de Montmartre… Een gratis concert aan de Seine!
Wat een fantastische stad; Je t’aime Paris

 

en M? M belde me maandagavond en sprak mijn voicemail in; “Bonsoir Suzanne… Je t’aime, JE T’AIME!”

6 Responses to “Je t’aime…”

  1. lieve_vrouw Says:

    Had je de films

    1. Before Sunrise
    2. Before Sunset

    al gezien?

    Must sees! – romantiek, liefde, filosofie, kunst, synchroniciteit, leven in het nu, en: dialogen in de grote stad.

    l_v

  2. lieve_vrouw Says:

    behoorlijke happy picture trouwens, voor ‘het steiger’!

  3. Minke Says:

    Vive la France
    Vive Paris….. (Niet voor niets stad de liefde)
    Alleen gevaarlijk voor alleenstaande vrouwen.
    Heb je je volgens mij goed uitgered.

  4. Jules Says:

    Wat romantisch! Zwijmel! Jammer dat het geen film is en dat het in real life al snel freaky wordt ipv romantisch…

  5. eefkes Says:

    wahahahaaa heb jij wel weer susaa. hihihi!
    ik heb echt zo’n grote grijns op mijn gezicht hahahahaha
    n’etait pas un beau homme? hahahaha
    ff je flickr foto’s bekijken….


Geef een reactie

