Kant

juli 6, 2006

De hele dag gastvrouw, mensen goedendag toeroepen, ze een plattegrond toestoppen en ze veel plezier wensen.

Plotseling stond er een man voor de balie.
Een glas fris te drinken.
Ik had hem die dag al eerder gezien. Toen ik hem goedendag zei, hem een plattegrond toestopte en hem veel plezier wenste.

Dat hij hier nu stond betekende dat hij dus (helemaal) rond was geweest.

Dus vroeg ik hem wat hij van de tentoonstelling vond.

Een gesprek over esthetiek, belangenloos kijken, Kant en schoonheid volgde, waarna hij opnieuw het werk van mijn collega en mij ging bekijken.

En ik, ik ga eens wat meer Kant lezen.

Geef een reactie

