inleidend

juni 11, 2006

Voor u een tijdsdocument.

Een verzameling teksten

Een verzameling die mijn leven weerspiegelt. Echter wel een geregisseerde weerspiegeling.
Fragmenten van liefde, verdriet, werk, frustraties, overpeinzingen, ontdekkingen, meningen, ervaringen. Dat wat het leven allemaal het leven maakt.

In dit tijddocument is ook een categorie scriptie opgenomen.
Hierin een verzameling teksten die passen bij de vraag die ik daarvoor stelde;
“in hoeverre is een werk in de openbare ruimte vooraf in concept te vatten?“

Het is een zoektocht geworden naar mijn proces, mijn plek in de tijd en wereld, mijn mening en uitgangspunten. Met dwarsstraten naar andere categorieën, verdwaalsporen in mijn hoofd naar de juiste woorden, afleidingsmanoeuvres in de liefde…

Een proces dat niet nu opeens stopt omdat ik een inleiding schrijf.
Het heeft een geforceerd begin en eind. Omdat er eigenlijk geen begin was en het einde nog niet in zicht.

Het medium waarvoor ik koos is een weblog. Openbare ruimte. Publiek domein. Zichtbaar en vindbaar voor iedereen die dat wil. Maar ook voor iedereen die dat niet wil.

Het blog is een onderdeel van mijn werk. Te zien is mijn manier van kijken, waarnemen. Te lezen zijn de gedachten die ik over dingen heb. Afwisselend persoonlijk en zakelijk. Soms pijnlijk, eerlijk en dramatisch, dan weer licht en energiek.

En dat in een blog om een interactie teweeg te brengen tussen mij en de lezer/kijker. Zonder interactie en contact is er geen beweging mogelijk.

Ik laat u geregisseerd dichtbij. En u mag kiezen of u verder leest.

5 Responses to “inleidend”

  1. riet Says:

    prima inleiding Ik vind het erg spannend , lees mijn email ook groet riet

  2. m-lezer Says:

    moet denken aan connie palmen; stukken uit ‘echt contact is niet de bedoeling’. dat komt denk ik omdat je nu schrijft OVER het medium schrijven. vind ik altijd boeiend, en er spreekt veel bewustzijn uit, of zoals jij het noemt: regie.

    m-lezer

  3. Minke Says:

    To be continued ???

  4. Susan Says:

    @Minke: natuurlijk 🙂

  5. Susan Says:

    @m-lezer: ik ben nu al een tijdje op zoek naar dat boek van Connie Palmen, tot nu toe zonder succes. Ik zal de bieb eens een bezoek brengen.


Geef een reactie

