stroom

juni 5, 2006

Als ik de kraan van de douche opendraai is er nog geen wolkje aan de lucht, maar zogauw ik er onder ga staan en het water over mijn hoofd begint te stromen is er geen houden meer aan. De gedachten vallen over elkaar heen in mijn hoofd. Alle woorden vallen op hun plek, er zit een logica in wat ik denk, de informatie wordt geordend en dat in sneltreinvaart.

Ik heb dit regelmatig. En soms realiseer ik me dat het de woorden zijn waar ik al een tijd naar zoek, net als deze keer, en dan probeer ik het woord wat de stortvloed triggerde terug te halen. Waarna de stroom overnieuw begint. En steeds weer, expres terug, zodat ik straks onder de douche vandaan kan opschrijven wat er allemaal voorbij kwam.

Bij de computer aangekomen weet ik nog het eerste woord; tijddocument… waarna ik verval in gebrabbel, gepieker, andere associaties en uiteindelijk kom ik niet verder dan…

Overnieuw
Van tijddocument gaat mijn hoofd naar internet, verandering der tijden, jeanne van heeswijk, haar uitgangspunten, gebruik van internet, haar raakvlakken met de mijne(interventies in die veranderende openbare ruimte in het ruimste zin van het woord)

Ik sluit mijn ogen, probeer verder te gaan…

internet, ‘ik blog dus ik besta’, birthe leemeijer die werk maakt wat enthousiasmeert zonder dat je er echt bij had hoeven zijn. Zo anders dan de indruk die ik heb van Jeanne van Heeswijk…

Ik wou dat ik mijn gedachtenstroom onder de douche kon verbinden aan de computer… het zou een hoop ruis schelen.

Geef een reactie

